Turistsatsning bakom titelsponsorskap

Hotell- och konferensanläggningen TanumStrand tar över som titelsponsor för SGT-tävling.

Turistsatsning bakom titelsponsorskap
TanumStrand Fjällbacka Open arrangeras i maj 2019 på Swedish Golf Tour. //Foto: Jacob Sjöman

Swedish Golf Tour brukar inleda spelåret med en vinterserie i Spanien, men när herrarnas SGT återvänder till svensk mark för den riktiga säsongspremiären i maj brukar destinationen vara Bohuslän.
Så kommer det att vara även 2019, men då får tävlingen en ny titelsponsor och nya namnet är TanumStrand Fjällbacka Open.
Prissumman ökar från 400 000 kronor till 450 000.

Foto: Jacob Sjöman
Vackra vyer på Fjällbacka Golfklubb.

TanumStrand, som är ett av Bohusläns största hotell- och konferensanläggningar, hoppas kunna öka turismen till regionen genom sitt engagemang i golftävlingen på Fjällbacka GK.
– Genom att förlägga den välrenommerade tävlingen till norra Bohuslän ser vi en stor potential till ökat intresse för Fjällbacka och TanumStrand också i andra golfsammanhang. Vi har ett mycket attraktivt läge mitt i den vackra skärgården med unika möjligheter för golfen. Satsningen kan på sikt få hela Golfsverige att få upp ögonen för Fjällbacka och TanumStrand som destination, säger Peter Karlsson, hotelldirektör på TanumStrand, i ett pressmeddelande. 


Har du spelat Fjällbacka GK?
Ja
5
6
Nej
Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet!
  • Få svenskgolf.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!