Christopher Feldborg Nielsen är en av många spelare som tagit vägen om MoreGolf Mastercard Tour vidare ut i tourvärlden // Foto: Göran Söderqvist

Tournytt

Ny titelsponsor till finalen av MoreGolf Mastercard Tour

Titleist och FootJoy vill utveckla och stötta framtidens stjärnor.

Text: Martin Strömberg • 2023-02-21 Uppdaterad 2023-02-21

Finalen på årets MoreGolf Mastercard Tour som spelas på PGA National den 11-13 oktober byter namn och tävlingen får ny titelsponsor med Titleist & FootJoy.

Enligt de två varumärkena är det en självklarhet att engagera sig och investera i den nationella proffsgolfen.

“På så vis hjälper vi till att utveckla och stötta framtidens storstjärnor vilket även på sikt föder ett bredare intresse för vår sport”, säger Rikard Blomstrand, VD på Acushnet Nordic i ett pressmeddelande. “Det är en långsiktig strategiskt satsning med touren där vi vidareutvecklar och förlänger vårt befintliga samarbete med ett nytt 3-års avtal som sträcker sig till 2025” säger Rikard. Både Titleist och FootJoy arbetar med och stöttar elitspelare på de allra högsta tourerna och vidare ner till spelare på de mer lokala tourerna. “Det är den naturligaste arenan och platsen för oss och våra varumärken och vi är glada och stolta att kunna genomföra denna satsning.”

MoreGolf Mastercard Tour har redan dragit igång säsongen och under tisdagen spelas den andra av två inledande tävlingar på spanska Empordá Golf Club, GolfStar Winter Series 2.

Här nedan hittar ni hela schemat 2023 för MoreGolf Mastercard Tour:


Text: Martin Strömberg • 2023-02-21
TournyttFootJoyMoreGolf Mastercard TourTitleistTournytt
Rulla till toppen