Annons

Nya SIM2 har allt som sin framgångsrika föregångare – plus extra förlåtande egenskaper.

Hela denna artikel är ett annonssamarbete med TaylorMade
Partner

TaylorMade SIM2 – vågar utmana traditionerna

Gör som världsstjärnorna - tänj på gränserna med TaylorMade SIM2

Text: • 2021-03-16 Uppdaterad 2021-03-17
Advertisement

TaylorMades ursprungliga SIM-driver fokuserade på att leverera hastighet och aerodynamik i det mest kritiska skedet av en sving – några millisekunder innan träffen.

Nya, vidareutvecklade SIM2 har allt som den ursprungliga modellen men i ett nytt extra förlåtande paket.

SIM2-familjen är extremt förlåtande och har fyra delar som var och en utgör en vital funktion som gör att drivern blir lättspelad, snabb och kraftfull.

Något som till exempel både världsettan Dustin Johnson och Rory McIlroy upptäckt och därför stoppat ner varsin SIM2 i bagen.

Forged Ring-konstruktionen

En precisionsfräst aluminiumram som går längst med baksidan av sulan ser till att hålla klubbhuvudet stabilt när du svingar. Genom denna extremt starka ram har man kunnat tillverka en sula helt i kolfiber och sedan fördelat vikten och placerat den mot klubbhuvudets ytterkanter. Kombinationen av detta gör att du får en stabil och förlåtande driver.

SIM Inertia Generator

Den asymmetriskt utformade sulan skapar en hög klubbhastighet genom förbättrad aerodynamik för klubbhuvudet när den skär genom luften. Genom att sulen är svagt vinklad hålls den naturligt rak genom svingen så att så mycket luft som möjligt passerar runt huvudet. Allt för att ge dig så hög hastighet när du svingar som bara är möjligt.

Speed Injected Twist Face

Alla SIM 2-driverhuvuden har kalibrerats och mätts individuellt och dessutom injicerats med ett skum för att nå den absoluta tröskeln för den maximala tillåtna gränsen för trampolineffekt. Den revolutionerande vridna träffytan minskar sidospinnet vid träffar på hälen och tån och ger rakare slag vid träffar över hela träffytan.

Milled Back Face Cup

Den frästa baksidan är den enda delen av driverhuvudet som är tillverkad av titan. Det starka och elastiska materialet underlättar energiöverföring för att leverera snabbare bollhastigheter. Bakom träffytan har man via CNC-fräsning lyckats variera tjockleken för att sprida ut prestanda där den behövs bäst.

SIM2 finns i tre olika klubbhuvuden:

SIM2

Traditionella drivers kommer oftast med en kompromiss.

Men TaylorMade har frångått traditionen för att få kraft, hastighet och förlåtelse i en lågspinnande driver.

Nya SIM2 ger fantastiska MOI-värden med en 16 gram tung stålvikt placerad långt ner på Inertia Generator, som omsluter sulan för att ge optimala förlåtande egenskaper och därmed fler träffade fairways.

Forged Ring-konstruktionen – som är tillverkad i hållfast aluminium – löper som en ram runt kolfibersulan. Detta gör att vikten kan placeras på ställen i klubbhuvudet där den gör drivern både stabil och förlåtande.

Sim 2 är också utrustad med Thru-Slot Speed Pocket, en smal ficka som är placerad bakom träffytan för att ge hög bollhastighet även när du inte träffar sweet spot. Den justerbar adaptern gör att du kan ändra loftet två grader upp eller ner efter eget önskemål.

LÄS MER OM SIM2

SIM2 MAX

SIM2 Max Fokuserar intensivt på hastighet och förlåtelse. Drivern levererar höga MOI-värden, mycket tack vare en 24 gram tung volframvikt placerad på Inertia Generator och den asymmetriskt utformade sulan ger hög klubbhastighet och ökad stabilitet genom förbättrad aerodynamik.

SIM2 Max har naturligtvis samma Forged Ring-konstruktion och Thru-Slot Speed Pocket som övriga familjemedlemmar samt Twist Face-teknologin som är en vriden träffyta med ett lager av skum bakom sig vilket levererar raka slag även vid sämre träffar. Även SIM2 Max går att justera loftet två grader upp eller ner.

LÄS MER OM SIM2 MAX

SIM2 MAX D

SIM2 Max D är i första hand en driver riktad mot spelare som vill minska sin högerskruv. Historiskt sett har draw-bias inte varit förlåtande eftersom tyngdpunkten ofta suttit högre upp. Men SIM2 D har lyckats att kombinera ett något slutet huvud och mer vikt långt bak i hälen för att främja en rakare bollstart och mindre högerskruv i ett extremt förlåtande paket.

SIM2 MAX D har samma teknologi som de andra huvudena med Forged Ring-konstruktionen och en Inertia Generator som är omdragen närmare hälen för att ge låg tyngdpunkt och MAX2 D har seriens största och mest förlåtande klubbhuvud.

Alla SIM 2-driverhuvuden har kalibrerats individuellt och injicerats med ett skum för att nå tröskeln för den maximala tillåtna gränsen för trampolineffekt.

LÄS MER OM SIM2 MAX D


Text: • 2021-03-16
PartnerDriverDustin JohnsonRory McIlroySim2TaylorMade
Rulla till toppen