Hoppa till innehåll

Breddning hos Daily

Superkjolar, rosa och en betydligt sportigare linje än tidigare.

Svensk Golf

Bild 1132463

Daily Sports jobbar med att bredda varumärket och rullar inför 2015 ut en betydligt sportigare linje än tidigare.

– Det blir mycket rosa som sticker ut, men vi satsar också på att bevara det klassiska. På så sätt tror vi att vi kan fortsätta tilltala vår kärnkund i spannet mellan 45 och 60 år, men samtidigt hitta nya konsumenter nedåt i åldrarna, säger Sofie Rispling på Daily.

Dessutom för konfektionsföretaget in golfdetaljer, som dimplemönster från en boll, in på vissa plagg.

– Det känns lite kul att låta golfen gå som ett tema i kläderna. Men vi har också kvar Dailys egna detaljer som vingarna, säger Rispling.

Något särskilt plagg som du vill slå ett extra slag för inför 2015?

– Jag gillar superkjolen Magic. Inga knappar eller dragkedjor, utan du drar bara på dig den. Vi lanserade den i fjol och tror mycket på den till nästa år.

Mer från samma ämne

Läs också

Utrustning

Se klippet: Så är Srixons nya förlåtande järn

Utökad bladlängd och uppdaterad design av träffytans hjälpande egenskaper väntar i spelförbättrande ZXiR.

golfbag på golfbana i solljus, samt golfspelare i vita golfbyxor
Utrustning

3 problem som finns i ”alla” golfbagar

Oavsett om du har provat ut din utrustning eller inte, brukar de här problemen dyka upp i var och varannan golfbag.

golfputters
Utrustning

Scotty Cameron ger sig in i puttertrenden – på sitt eget vis

Scotty Cameron lanserar två nya modeller med lågt vridmoment – men utan att helt överge sitt klassiska formspråk.

Nyhetsbrev

Missa inga golfnyheter! Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du daglig koll på vad som händer i Golfvärlden och Golfsverige.