Frösåker G&CC släpper in Callaway, Toptracer och Sweetspot på sin anläggning utanför Västerås.
– Vi är glada och stolta över att ha blivit utvald till ambassadörsanläggning för tre av branschens mest framstående aktörer, säger Stefan Hult, klubbchef på Frösåker G&CC, och fortsätter:
– Vi blir nu ett Callaway Custom Fitting Center och en dedikerad Callaway Shop. Det innebär att vi får tillgång till hela Callaways expertis och produktutbud – från de senaste klubborna till kläder, skor, tillbehör och inte minst Travis Mathew golfkollektion. Dessutom kommer Callaway att lägga alla sina produktlanseringar i regionen hos oss och under året planeras flera demodagar och event på anläggningen.
Callaway beskriver satsningen som strategiskt viktig.
– Det här är ett unikt samarbete där vi samlar hela Callaway-familjen under ett tak. Frösåker passar oss perfekt. Det är en komplett anläggning med ett oerhört gott rykte. Där finns en mycket välskött bana, fint boende och mycket bra träningsmöjligheter med en av Sveriges bästa korthålsbanor, säger Lars Aldskogius, Callaways regionchef norra Europa.
Ny teknik på rangen
I samarbetet ingår en stor uppgradering av träningsmiljön. Toptracer installerar skärmar på drygt hälften av utslagsplatserna, samtidigt som delar av rangen får tak för att förlänga säsongen och göra träningen mer vädersäker.
För att stärka service och administration blir Sweetspot ny leverantör av rangeterminal, kassasystem och bokningssystem. Dynamisk prissättning införs på greenfee för att styra beläggning, och anläggningen får möjlighet att skapa nya medlemskapstyper.
Ny headpro
Frösåker meddelar även att Björn Pettersson blir ny headpro. Pettersson har en lång karriär som professionell golfare, med flera år på HotelPlanner Tour.