Sun Day Red – Tiger Woods och TaylorMades nya klädsatsning. Foto: Getty Images
Här är Tiger Woods nya klädmärke
Första kollektion av Sun Day Red släpps i början av maj.
Tiger Woods bröt med Nike i januari efter 27 års framgångsrikt samarbete. När det tillkännagavs tydde det mesta på att den 15-faldige majorvinnaren skulle gå vidare genom att lansera ett eget klädmärke, och i måndags avtäckte Woods ”Sun Day Red” som han gör tillsammans med klubbsponsorn TaylorMade. Namnet anspelar såklart på att Tiger genom sin karriär spelat söndagsronderna i röd tröja.
Första Sun Day Red-kollektionen släpps den 1 maj och det blir tröjor, jackor, byxor, skor, handskar med mera.
Tiger Woods berättade om Sun Day Red inför veckans PGA Tour-tävling Genesis Invitational. Woods gör sin årsdebut och är värd för tävlingen. Det blir hans första riktiga tävlingsstart sedan han bröt The Masters i april förra året.
Ludvig Åberg är ende svensk i tävlingen som spelas på Riviera CC i västra Los Angeles. Genesis Invitational är säsongens tredje av åtta signaturtävlingar. Åberg slutade tvåa i den senaste – AT&T Pebble Beach Pro-Am. Den här veckan kommer det dras en kvalgräns efter 36 hål, och vinnaren kommer få en större del (20 procent) av den totala prispotten på 20 miljoner dollar.
Sun Day Red:
Läs också:
Text: Svensk Golf • 2024-02-13
Utrustning • Golfkläder • Kläder • Utrustning