Hoppa till innehåll

TV: Brooks Koepka medverkar i ny TV-reklam

Brooks Koepka är just nu världens bästa golfare. Men hur är han som skådis? Se han agera i SportsCenters två senaste reklamfilmer.

Jesper Johansson

Golfproffs i TV-reklamer är sannerligen inget nytt under solen. De mest välkända är kanske de som Nike gjorde tillsammans med Tiger Woods. Redan veckan han blev proffs valde den amerikanska utrustningstillverkaren att lansera den här reklamfilmen – som snabbt blev en klassiker på grund av sina politiska inslag:  

Nike fortsatte sedan att göra reklamfilmer tillsammans med världsstjärnan och när de skrev ett kontrakt med Rory McIlroy, som då ansågs vara nästa storstjärna, valde man att göra en ny film. Den här kallade de ”Ripples”:

 

 

Många fler reklamfilmer har gjorts. Bland annat med Jordan Spieth och hans caddie Michael Greller. Amerikanen ska äta Mac&Cheese och behöver hjälp att välja verktyg.

Reklamen gjordes av SportsCenter, som sänds av ESPN. Nu har näste golfare tagit en plats i deras reklamfilmer: Brooks Koepka. 

Världsettan är med i SportsCenters senaste två reklamfilmer.

Se dem här:


Mer från samma ämne

Läs också

golfspelarna will mcgee och annika sörenstam
Tournytt

Toursvepet – tung avslutning för Team Annika

Så gick det i årets sista tourtävlingar.

liv golf-flaggor vajandes i vinden
Tournytt

OWGR-chefen om LIV Golf: Besked dröjer

LIV Golfs beslut att gå över till 72 hål från 2026 kan stärka ligans ansökan om världsrankingpoäng, men något beslut är ännu inte fattat.

golfspelaren annika sörenstam med sin son will mcgee under en presskonferens
Tournytt

Sörenstam erkänner: Förlorar nu mot sonen

Golfikonen Annika Sörenstam har fått vänja sig vid en ny roll – den här sommaren har sonen Will, 14, slagit henne för första gången på golfbanan.

Nyhetsbrev

Missa inga golfnyheter! Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du daglig koll på vad som händer i Golfvärlden och Golfsverige.