Hoppa till innehåll

Pieters kreativa försäljningstaktik

Thomas Pieters är sugen på att fylla på bankkontot. Belgaren har via brodyr visat var sponsorer kan synas framöver.

Jesper Johansson

Golfproffsens bagar är inte bara en plats för golfklubbor. Den agerar också som en reklampelare.
I princip samtliga golfproffs har sitt namn broderat på sina stora bagar men där under finns en yta för sponsorer att synas. 

Proffsens kepsar – värda 3 miljoner dollar

Thomas Piters är nu på jakt efter just en sådan sponsor och hans sätt att väcka intresse är kreativt.
På bagen han använder under veckans Maybank Championship står det ”till salu” på engleska, holländska och japanska.


Thomas Pieters har varit golfproffs sedan 2013. Den här veckan är han i Malaysia och har inlett starkt.


Mer från samma ämne

Läs också

liv golf-flaggor vajandes i vinden
Tournytt

OWGR-chefen om LIV Golf: Besked dröjer

LIV Golfs beslut att gå över till 72 hål från 2026 kan stärka ligans ansökan om världsrankingpoäng, men något beslut är ännu inte fattat.

golfspelaren annika sörenstam med sin son will mcgee under en presskonferens
Tournytt

Sörenstam erkänner: Förlorar nu mot sonen

Golfikonen Annika Sörenstam har fått vänja sig vid en ny roll – den här sommaren har sonen Will, 14, slagit henne för första gången på golfbanan.

golfspelarna bryson dechambeau och rory mcilroy på en grön golfbana
Tournytt

McIlroy: ”Trodde att Bryson skulle vara det största hindret”

Rory McIlroy öppnar upp om den mentala kampen bakom Masters-triumfen på Augusta National.

Nyhetsbrev

Missa inga golfnyheter! Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du daglig koll på vad som händer i Golfvärlden och Golfsverige.