Det blir inget The Open på Royal Birkdale för sexfaldiga majorsegraren, Phil Mickelson.
Enligt uppgifter till The Telegraph väljer Mickelson att lämna återbud till sommarens major och det blir första gången på 17 år som han missar The Open.
15 raka
Då på Turnberry lämnade Mickelson återbud på grund av att hans fru Amy drabbats av bröstcancer . Innan dess hade han spelat 15 raka The Open mellan 1994 och 2008.
Totalt har Mickelson spelat 31 The Open och vunnit en gång, 2013 på Muirfield då han var tre slag före svenske Henrik Stenson. Han har dessutom två andraplatser.
Mickelson har inte spelat någon tävlingsgolf sedan LIV Golf Sydafrika den 19-22 mars och har missat alla majors under 2026.
Har tvingats lämna tre klubbar
Orsaken sägs vara att Mickelson hanterar hälsorelaterade problem i familjen men samtidigt kommer uppgifter om att Mickelson tvingats ge upp sitt medlemsskap i tre klubbar som han tillhört.
I början av juni blev han utesluten från The Farms Golf Club utanför San Diego efter anklagelser om att han rört en anställd på ett ”oönskat och olämpligt” vis.
Enligt Alan Shipnuck på The Skratch har Mickelson sedan tidigare också tvingats lämna The Madison Club i La Quinta, Kalifornien samt The Bridges Golf Club i Rancho Santa Fe, också i San Diego, efter uppgifter om olämpligt uppträdande.
Frågan är när Mickelson kommer att synas på golfbanorna igen i tävlingssammanhang.