Hoppa till innehåll

Efter avslutet med Nike – här är Tigers nya klädplaner

Har sökt varumärkesskydd för ny kollektion.

Svensk Golf

Efter 27 år tillsammans avslutades Tiger Woods samarbete med Nike i januari 2024. Ett avslut innebär ofta början på något nytt och en hel del talar för att Tiger Woods tillsammans med TaylorMade är på väg att skapa en ny kläd- och utrustningskollektion med fokus på Tigers berömda söndagsoutfit, då han alltid spelar i rött och svart. Man har sökt varumärkesskydd hos United States Patent and Trademark Office (USPTO) för varumärkesnamnet ”Sunday Red” och fyra potentiella loggor fanns med i ansökan, vilket först rapporterades av X-kontot NUCLR Golf.

Det nya potentiella varumärket skulle enligt uppgifter täcka allt i golfväg inklusive golfklubbor, bollar, handskar, kläder och väskor. Tiger Woods använder redan TaylorMade-klubbor sedan Nike lade ner tillverkningen av klubbor 2016.

Mer från samma ämne

Läs också

liv golf-flaggor vajandes i vinden
Tournytt

OWGR-chefen om LIV Golf: Besked dröjer

LIV Golfs beslut att gå över till 72 hål från 2026 kan stärka ligans ansökan om världsrankingpoäng, men något beslut är ännu inte fattat.

golfspelaren annika sörenstam med sin son will mcgee under en presskonferens
Tournytt

Sörenstam erkänner: Förlorar nu mot sonen

Golfikonen Annika Sörenstam har fått vänja sig vid en ny roll – den här sommaren har sonen Will, 14, slagit henne för första gången på golfbanan.

golfspelarna bryson dechambeau och rory mcilroy på en grön golfbana
Tournytt

McIlroy: ”Trodde att Bryson skulle vara det största hindret”

Rory McIlroy öppnar upp om den mentala kampen bakom Masters-triumfen på Augusta National.

Nyhetsbrev

Missa inga golfnyheter! Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du daglig koll på vad som händer i Golfvärlden och Golfsverige.