Golfvaruhuskedjan Dormy har vuxit kraftigt under de senaste åren och omsätter i dag ungefär 230 miljoner kronor om året. Företaget har sju butiker runt om i Sverige och en personalstyrka på ungefär 130 människor.
Ända sedan starten i mitten av 90-talet har företaget drivits av grundarna och delägarna Lars Johansson och Mats Hedlund, som har växlat på vd-posten.
Nu släpps dock för första gången en ny person in i den rollen. Och det är en intern rekrytering som kommer att ta över. Från och med november är det Anders Hansson som verkar som vd.
– Han har gjort ett fantastiskt jobb som försäljningschef och det här känns som ett naturligt steg i hans utveckling. Han har varit kraftigt involverad i den dagliga verksamheten sedan tidigare och nu förstärker vi detta ännu mer, säger nuvarande vd Mats Hedlund.
Hansson ser själv fram emot utmaningen:
– Vi är inne i en intressant utvecklingsfas där en ny hemsida lanseras inom kort och vi arbetar aktivt för att hitta nya affärslägen för flera golfvaruhus, säger han.
Hedlund och Johansson har dock inga planer på att trappa ner sina egna åtaganden, utan kommer att öka fokus på sina andra huvudsakliga uppgifter.