Hoppa till innehåll

Följde Tiger – blev viral succé och fick reklamkontrakt

Det kan löna sig att släppa taget om mobilen emellanåt.

En till synes vanlig bild på sociala medier när Tiger Woods slog ett slag under förra veckans PGA Championship gjorde plötsligt en vanlig åskådare till kändis. Medan alla andra åskådare hade sina mobiltelefoner i beredskapsläge stod en man helt lugnt och följde Tiger med en burköl i båda händerna. Ölmärkets marknadsavdelning uppmärksammade bilden och har sedan använt bilden i en reklamkampanj där de tryckt upp T-shirts och andra reklamprodukter.

Mannen, som heter Mark, har ännu inte kommenterat händelsen men lär säkert vara nöjd med uppgörelsen.


Golfskolan – se våra instruktionsfilmer:


Tävlingsredaktör på svenskgolf.se. Spelat golf sedan 7 års ålder, men blev fast först i tonåren. Efter många år på Aftonbladet/Sportbladet gick resan vidare till Svensk Golf. Åtta HIO hittills – tvåsiffrigt är målet innan livet är över.

Mer från samma ämne

Läs också

illustration på bok märkt 2025 och en golfboll
Nyheter

Golfåret 2025: Vad har varit det bästa?

13 golfprofiler summerar golfåret

golfspelaren rory mcilroy tar emot pris iklädd svart kostym
Nyheter

Förste golfaren på 36 år – McIlroy årets sportperson

Stor dag för golfen i Storbritannien. Efter ett historiskt 2025 utsågs Rory McIlroy till BBC Sports Personality of the Year. Och Ryder Cup-laget blev årets lag.

publikmassor på en golfbana
Nyheter

Kommer Ryder Cup bli ett av världens dyraste evenemang?

Ryder Cup 2025 kombinerade rekordpriser och publikupplevelse i en tydlig premiummodell.

Nyhetsbrev

Missa inga golfnyheter! Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du daglig koll på vad som händer i Golfvärlden och Golfsverige.