Den 1 januari försvann Revent golfresor formellt som eget bolag, och är nu en del av skånebaserade Easton Golf. Diskussionerna inleddes under våren och nu är det alltså klart. Easton behåller golfvärdarna som jobbar för Revent, men kommer däremot inte att ta över någon personal. Enligt Robert Lundgren, en av Eastons ägare samt verksamhetsansvarig, kommer resenärerna inte märka av affären på annat sätt än att Easton nu har ett större utbud av resor.
– Vi har nu exempelvis utökat möjligheterna i Tunisien. Easton hade redan Port el Kantaoui och Revent hade Hammamet, och vi vill vara stora där så det känns bra. Golfen är väldigt prisvärd här.
– Nu har landet också höjt kvaliteten på både boende och banor, och därför tror jag att det kommer att växa ytterligare, säger Lundgren.
Under 2010 hade Easton enligt egna uppgifter 5500 resenärer, och med Revents 1500 ökar företaget sin marknadsandel ytterligare. Det är dock bara ett steg på vägen. Easton siktar på att 2013 vara Sveriges största golfreseleverantör. Idag är det Golf Plaisir som är störst i Sverige, med sina 11 000 resenärer under 2010, enligt bolagets egna uppgifter.
– Att bli störst är i sig inte själva målsättningen, utan att vara så bra att vi blir störst. Vi vet att det enda sättet att lyckas är att fortsätta jobba för att kunderna ska vara nöjda. Nöjda kunder pratar med sina vänner, och med tanke på att det bara är en begränsad grupp som spelar golf så får man bara en chans som reseleverantör, säger Robert Lundgren.
Deras väg mot att växa sig större på den svenska marknaden handlar dock inte om att köpa upp mindre företag, betonar Lundgren. Att det blev affär med Revent berodde helt enkelt på att den tidigare ägaren ville sälja, och att företaget passar Eastons profil.
– Vi satsar på sociala golfresor. Det betyder att det alltid finns en svensktalande golfvärd på destinationen, samt att vi tänker på gruppen och arrangerar gemensamma middagar och annat, säger Lundgren.