Läs mer om Irland
BILDEXTRA: Följ med till en av världens bästa banor
TÄVLA: Vinn en golfresa till Irland
RESA: Stanna i Dublin på golfresan
PORTRÄTT: Rory McIlroy är störst – inte bara på den gröna ön
Det är en analys gjord av Repucom International som fått irländarna att sträcka på sig lite extra. Enligt rapporten gav Solheim Cup en direkt vinst på 23 miljoner euro till grevskapet Meath. Dessutom beräknas marknadsvärdet av internationella tv-sändningar, tidnings- och nätartiklar till ytterligare 14 miljoner euro.
Leo Varadkar är minister för transport, turism och sport i Irland. Han välkomnar de färska siffrorna.
– Det är med stor glädje jag noterar att Solheim Cup gav ett sådant resultat för Irland i allmänhet och Meath i synnerhet. Lika glädjande var att våra besökare var nöjda. 96 procent av åskådarna kom från andra länder och av dessa var 90 procent nöjda med det mottagande de fick i Irland, säger Varadkar i ett uttalande.
Tävlingen på Killeen Castle sågs på plats av 85 000 åskådare. Dessa tillbringade i genomsnitt fyra dagar i Irland.
7,6 miljoner människor följde enligt undersökningen Solheim Cup via tv, en ökning med hela 87 procent jämfört med Solheim Cup 2007 (i Halmstad). Det skrevs 2 361 artiklar i tryckt media och 6 115 på nätet.