Om Rory McIlroy har vad som krävs för att axla rollen som golfvärldens nya Tiger Woods lär fortsätta diskuteras långt framöver. Förmodligen borde jämförelsen de två emellan inte ens göras, även om McIlroy redan har åstadkommit mer än de allra flesta golfproffs gör under hela sina karriärer så är det fortfarande en hyfsad bit kvar innan hans karriärkurva följer Tigers, men det är ju samtidigt svårt att inte göra den. Ännu mer så när Rory också signar feta kontrakt med Nike och nu… EA Sports.
Welcome to #NextGenGolf. @McIlroyRory is our new Cover Athlete! https://t.co/T6HrN7InWu
— EA SPORTS PGA TOUR (@EASPORTSGOLF) 16 mars 2015
Det ikoniska tv-/data-spelet som blivit just det med Tiger Woods som reklampelare frontas numera av Rory McIlroy. Att EA Sports brutit samarbetet med Woods har ju Bloggen skrivit om tidigare, men det lät inledningsvis som att samarbetet numera skulle vara med PGA Tour istället för med någon enskild spelare. Nu verkar de ha valt en annan väg.
Ni som kollar in filmklippet ovan, visst måste unge McIlroy jobba in ganska mycket mer ”punch” i sin ”EA Sports. It’s in the game”-replik?