I juni 1997, bara två månader efter rekordsegern i The Masters, debuterade Tiger Woods i amerikanska magasinet Golf Digest.
Efter 13 år avslutar nu Digest och Woods sitt samarbete.
Därmed har den forne världsettan nu förlorat fem samarbetspartners sen otrohetsskandalen blossade upp hösten 2009. De övriga fyra är Accenture, AT&T, Gatorade och Gillette.
– Avtalet gick ut i slutet av året (2010, reds anm). De ville ha mer tid från honom och han var inte redo att lägga mer tid med allt som är på gång just nu, svingomläggning och annat, sa Woods agent Mark Steinberg till AP.
Woods sista instruktion kommer publiceras i februarinumret av amerikanska Golf Digest.
– Vi uppskattar de insikter Tiger har gett våra läsare, säger Golf Digest chefredaktör Jerry Tarde i ett uttalande.
Golf Digest har inte uppgett hur mycket avtalet varit värt för Woods, men det var sannolikt bland de minsta lukrativa av stjärnans samarbetsavtal. Vissa siffror säger att det knappast handlade om mer än två miljoner dollar om året.
Trots de förlorade kontrakten är Woods fortfarande världens överlägset bäst betalda golfproffs. Enligt Golf Digest lista över de 50 bäst betalda tourproffsen drog amerikanen in drygt 74 miljoner dollar 2010 – vilket var 30 miljoner dollar mer än tvåan Phil Mickelson.