
Ända sen Puma drog igång sin golfsatsning har skorna, inte helt oväntat, spelat en framträdande roll i jakten på konsumenternas uppmärksamhet. Ovan ser ni den skotrappa som företaget jobbar med inför 2011.
Högst upp skyltas toppskon Super Cell som kostar dryga två tusenlappar. Sen faller priserna successivt ner till precis under tusen bagis för Ace-skon.
Några intryck är att frontfiguren Rickie Fowlers favoritfärg, orange, tydligare jobbats in i sortimentet. Dessutom finns en cool doja framtagen i nära samarbete med Johan Edfors näst längst ner. Skon som heter Club 917 går loss på knappt 1 500 spänn och ska trots sin street sko-inspirerade design erbjuda mycket bra stabilitet.
Bästa beviset på att den är just stabil är väl att Edfors himself sportar den ute på europatouren och den som sett svensken slå inser att det är en sving som mår bra av att fötterna står stadigt på jorden.
/Oskar Åsgård