Redan under Nordic Golf Fair i Malmö i höstas kunde vi bjuda er på en glimt av Adidas nya teknologi climachill, som knep en tiondeplats i vår lista över mässans hetaste nyheter. Eftersom David Beckham normalt inte får så mycket utrymme i den här bloggen passar vi på att låta reklamrullen med honom ovan illustrera lite mer vad tanken med de nya climachill-plaggen är.
De små aluminium-pluttarna (i brist på ett bättre ord) är strategiskt utplacerade i den del av tröjan som nuddar nacken, vilket ska vara en av kroppens varmaste ytor, för att ge en kylande upplevelse.
Det lätta climachill-tyget ska dessutom andas bra och dra undan värme från kroppen.
”Vi försöker hela tiden utveckla de mest innovativa produkterna för att göra våra idrottare så bekväma som möjligt så att de kan fokusera på att prestera”, säger Davide Mattucci, Director för Global Apparel Product Marketing på Adidas Golf i ett pressmeddelande.
I golfkollektionen finns tre herr-tröjor och två dam-tröjor med climachill-teknologi med en rekommenderad prislapp på 600 kronor.
