
Paula Creamer svingar loss i sina Sundog-brillor. Foto: Stephen Dunn, Getty Images
Paula Creamer var knappast helnöjd med sin delade 34:e plats i Kraft Nabisco Championship i helgen. Men hon verkade åtminstone hantera den kaliforniska solen på bästa sätt tack vare sin Sundog-brillor.
Creamer är tillsammans med bland andra PGA Tour-spelaren Charlie Beljan ambassadörer för glasögontillverkaren som nu jobbar på att etablera sig på den svenska marknaden. Solskenet här hemma är visserligen inte lika ymnigt som borta i Kalifornien, men visst händer det att vi är med om både en och två soliga sommardagar på golfbanan. För de som gillar att spela med solbrillor kan Sundogs golfglasögon vara något att snegla på.
Bloggen har inte testat glasögonen själv men när man scannar informationen som förmedlas i ett av företagets pressmeddelanden är det en sak som verkligen sticker ut – prislappen! Rekommenderat pris i butik är 799-899 kronor vilket är en bra bit lägre än andra stora spelare på marknaden. Om Sundogs patenterade Mela Lens, med syntetiskt melanin för att filtrera bort 98 procent av det ”farliga” solljuset, är lika bra som de själva hävdar låter det ju som en trevlig ekvation åtminstone i Bloggens öron/ögon.
Nedan är några exempel på modellerna i Sundogs golfkollektion. Någon som lockar er?
