Ja, det är ju förstås vad TaylorMade vill övertyga oss om och frågar ni undertecknad kan vi dechiffrera budskapet ungefär såhär:
1. Absolut, låg spinn och hög launch är ett toppenrecept för längre drivar.
2. Dock, 1700 rpm och 17 graders launch är inte helt lätt att uppnå för oss glada hackare. De enda Bloggen sett vara ens halvnära sådana siffror är Jocke Rask och världens samlade longdrive-elit.
3. Ovanstående betyder dock inte att konceptet med en tyngdpunkt längre fram i klubbhuvudet är en mycket intressant utveckling, som tog fart för 2-3 år sedan efter en lååååång period där vi bara matades med att tyngdpunktens placering varje år flyttats lite längre bak och lite djupare i huvudet, vilket skulle ge fler meter.
Bloggens läsekrets är ju ett kunnigt gäng, vad är er syn på den här låg spinn-utvecklingen och vad säger ni som testat exempelvis SLDR-drivern?