Nu är Bloggen på väg ut på riktigt djupt vatten och önskar att vår regelexpert Christina Rodman fanns inom armlängd, eftersom det blir en hel del regeltugg under den här lagmatchen.
Per M mejlar in en fråga, apropå en situation som Bloggen missade och som det heller inte har varit nåt snack om, men det låter definitivt som ett regelbrott i mina öron eftersom bollen bara får markeras och lyftas – inte rengöras.
Här är Pers mejl:
Hej,
Apropå Cigandas regelbrott undrar jag varför Wie/Kerr utan plikt fick rengöra boll vid markering utanför green. De bådas bollar krockade med varandra utanför green och en längre markeringsprocedur följde. Kerr lät då rengöra sin boll. något som väl inte är tillåtet?!