Hoppa till innehåll

Offensiv marknadsföring

En bilaga liftade med gårdagens DN hem i brevlådan och den handlade om att man borde flytta ut på landet. Och en gång bonnläpp alltid bonnläpp, så Bloggen öppnade givetvis tidningen. På en av sidorna fanns en annons från Upplands Bro Kommun, med en bild tagen ute på Bro Hof och med lockande text om … <a href="https://www.svenskgolf.se/folja/191-3/">Continued</a>

Svensk Golf

En bilaga liftade med gårdagens DN hem i brevlådan och den handlade om att man borde flytta ut på landet.

Och en gång bonnläpp alltid bonnläpp, så Bloggen öppnade givetvis tidningen.

På en av sidorna fanns en annons från Upplands Bro Kommun, med en bild tagen ute på Bro Hof och med lockande text om att det fanns golfbanor av högsta mästerskapsklass i kommunen.

Av det drar Bloggen två slutsatser. Antingen är den infekterade striden om markområdet kring det 15:e och 16:e helt löst (vi fick ju för någon månad sedan indikationer om att så möjligen kunde  vara på väg att ske) eller så är kommunen fantastiskt offensiv, för att inte säga fräck, i sin marknadsföring.

Mer från samma ämne

Läs också

Följa

Slutspel – då steppar Discovery+ upp

Eget team på plats. Större tv-studio. Fokus på Alex Norén.

Följa

Golf på TV: Sändningstider för veckans tävlingar

Varje vecka uppdaterar vi tablåerna så att du vet när du ska sätta dig i soffan och njuta av världens bästa golf på TV.

Följa

Ringenäs GK vann JSM för klubblag

Halmstadklubben tog sitt första JSM-guld efter en stark laginsats.

Nyhetsbrev

Missa inga golfnyheter! Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du daglig koll på vad som händer i Golfvärlden och Golfsverige.