
När jag ibland är ute och pratar media med golfklubbar brukar jag framförallt påtala vikten av att hitta och ta hjälp av den kompetens inom området som ofta finns någonstans långt inne i medlemsregistren.
Tyvärr görs det alltför sällan.
Men när det väl sker kan det bli så bra som exemplet ni ser här på bilden. Bloggens gamla hemmaklubb Sundsvalls Golfklubb fyller 60 år i år. Detta använder man som ett utmärkt tillfälle att föra ut klubben och verksamheten i var mans hand. Andreas Lidén (som jobbar på Sundsvalls Tidning) har svarat för en vass jubileumsskrift, där han visserligen lägger en del energi och sidor på att blicka tillbaka i klubbens gedigna historia. Men framförallt handlar det om en ypperlig marknadsföringsskrift för golfen och för den egna golfklubben över de 36 sidorna.
Mediehuset ST har stått för annonsförsäljningen, tidningen distribueras med lokaltidningarna Dagbladet och Sundsvalls Tidning och totalt har 47 000 exemplar tryckts.
Bara att kopiera konceptet i andra städer, så hjälps vi alla till att öka intresset för spelet.