Hoppa till innehåll

Surprise, surprise…

Det går att säga mycket om TaylorMades marknadsföringsavdelning. De drar sig inte för att döpa sina klubbor till RocketBallz, bollarna till Lethal eller utropa en ny prototyp till den ultimata klubban. De kittar regelbundet upp och nyttjar sina tourspelare som ett led i olika (oftast mer än mindre lattjo) kampanjer (några exempel hittar ni här, här och … <a href="https://www.svenskgolf.se/folja/17-2/">Continued</a>

Svensk Golf

Det går att säga mycket om TaylorMades marknadsföringsavdelning. De drar sig inte för att döpa sina klubbor till RocketBallz, bollarna till Lethal eller utropa en ny prototyp till den ultimata klubban. De kittar regelbundet upp och nyttjar sina tourspelare som ett led i olika (oftast mer än mindre lattjo) kampanjer (några exempel hittar ni här, här och här). De brukar rent allmänt vara ganska duktiga på att arrangera events som drar ögon, öron och mediautrymme till sig.

Senaste exemplet på just det ser vi i filmen ovan. Hyfsat häftig överraskning, eller vad säger ni?

Mer från samma ämne

Läs också

Följa

Slutspel – då steppar Discovery+ upp

Eget team på plats. Större tv-studio. Fokus på Alex Norén.

Följa

Golf på TV: Sändningstider för veckans tävlingar

Varje vecka uppdaterar vi tablåerna så att du vet när du ska sätta dig i soffan och njuta av världens bästa golf på TV.

Följa

Ringenäs GK vann JSM för klubblag

Halmstadklubben tog sitt första JSM-guld efter en stark laginsats.

Nyhetsbrev

Missa inga golfnyheter! Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du daglig koll på vad som händer i Golfvärlden och Golfsverige.