
En annan svensk proffsspelare som besöker mässan i år är Fredrik Jacobson. Sen förra säsongen spelare Fidde i Oscar Jacobsons golfkollektion och inför 2013 lanseras Fredrik Jacobsons egna kollektion.
– Det är jättekul med en kollektion som bär mitt namn. Jag har varit med och tyckt till om färger men sen är det bäst att lämna över det till proffsen, skrattar Fredrik och klappar Oscar Jacobsons vd Roger Tjernberg på axeln.
Kollektionen lanseras först i USA och kommer till Sverige senare, inget datum satt ännu. Därmed är det första gången Oscar Jacobson ger sig in på den amerikanska golfmarknaden.
– Det finns ett intresse för nyheter med varumärken utifrån, vilket är kul eftersom det inte bara blir amerikanska sportmärken som Under Armour och Nike ute på banorna, säger Fredrik.
Förutom Fredrik har ju Oscar Jacobson nyligen kontrakterat ytterligare en svensk, Peter Hanson, att bära företagets golfkläder.
– Det är jätteroligt att vi har Fredrik och Peter ombord. Vi känner att det finns ett hål på den amerikanska marknaden där vi kan passa in, lite mer uppklätt och lite snyggare. Den skandinaviska looken som vi tar med från fashion-sidan tror jag hjälper oss, säger Roger Tjernberg, vd för Oscar Jacobson.
På måndag reser Fredrik till Phoenix för att inleda toursäsongen med Waste Management Phoenix Open. Och 38-åringen, som har 18 proffssäsonger bakom sig, känner hotet från den yngre generationen.
– Man kan ju garva åt det, men de som kommer ut idag är mer atletiska och slår längre så vi äldre får försöka hänga kvar i alla små yards vi har. Man är ju inte 22 år och full av testosteron längre, men vi har ju andra erfarenheter att utnyttja.