5de3e7a28e634

Utrustning

Drivertest: Mizuno ST190

Läs mer om: Svensk Golf säger Mizuno jobbar vidare med fjolårets vågformade sula som ska förbättra kraftöverföringen till bollen i träffen. Jämfört med den blåfärgade föregångaren ST180 satsar Mizuno på svart. Träffytan har också tillverkats med en ny, tio procent starkare, titanblandning för att ge högre bollhastigheter. Här kan du läsa om alla drivers i

Text: Svensk Golf • 2019-03-13 Uppdaterad 2019-12-12
Drivertest: Mizuno ST190
Svensk Golf säger

Mizuno jobbar vidare med fjolårets vågformade sula som ska förbättra kraftöverföringen till bollen i träffen. Jämfört med den blåfärgade föregångaren ST180 satsar Mizuno på svart. Träffytan har också tillverkats med en ny, tio procent starkare, titanblandning för att ge högre bollhastigheter.

Här kan du läsa om alla drivers i vårt test!

Panelsnacket

HCP 0–5 “Jag får bra höjd men jag tror ändå att spinntalet är ganska lågt för bollen flyger ändå penetrerande och långt. Skulle vilja ha lite mer fart i bollen dock.”

HCP 15–18 “Märker ingen skillnad i längd mellan den här och G-modellen. Den här är dock skönare att slå, mjukare i träffen och klart mer förlåtande vid dåliga svingar och träffar.”

För vem?

Föregångaren ST180 gav överlag spinntal en bit under snittet, ST190 befinner sig i år ganska precis kring snittet för majoriteten. Längdresurserna verkar goda då flera i panelen når carrytal över snittet med ST190. Upplevs av alla som mer lättslagen än syskonmodellen ST190G.

Så gick årets drivertest till!

Drivertest: Mizuno ST190


Text: Svensk Golf • 2019-03-13
UtrustningDriversMizunoUtrustning
Scroll to Top