Lexi Thompson fick fyra pliktslag under majortävlingen ANA Inspiration för att en TV-tittare såg att hon markerat bollen fel vid ett tillfälle dagen innan. Det här gjorde att amerikanskan förlorade tävlingen.
En ny regel av USGA och R&A gör att det här inte ska hända igen.
Thompson har kommenterat nyheten på Twitter, där hon skriver så här:
”Jag applåderar USGA och R&A för för deras vilja att ändra golfreglerna för att förhindra vissa händelser som nu skett flera gånger inom golfen. I mitt fall är jag glad att ingen annan i framtiden kommer att drabbas på samma sätt som jag gjorde.”
My statement on the changes this morning…Happy Holidays! pic.twitter.com/krrcdF6iAo
— Lexi Thompson (@Lexi) 11 december 2017