Wilson Launch Pad 2 landar i butik under början av april.

Utrustning

Testat: Wilson Launch Pad 2

Möt drivern som skapats för att sudda ut medelgolfarens slice.

Text: Eric Franzén • 2022-02-25 Uppdaterad 2022-02-25

Vad är grejen?

Den andra generation av Wilsons utpräglade anti-slice-driver är här. Från bolagets håll har mycket fokus riktats mot att införliva den AI-optimerade träffytan, av samma typ som finns i deras D9-driver, men med mer tonvikt på att hantera slicarens svingspår och bladriktning. Huvudets design är markant viktad mot hälen och den bakre delen för att erbjuda mycket hjälp med höjd och slicekorrektion.

Vad är priset? 

3 500 kronor när den landar i butik den 8 april. Kommer i loften 8, 10,5 och 13 (även i dammodell).

Vad får plus i kanten?

Både utseende och träffkänsla har utvecklats i rätt riktning sedan föregående generation. En rejält förlåtande och hjälpande klubba för relativt lite pengar.    

Vad är lite mindre bra?

Ljudet får gärna dämpas ytterligare en aning till Launch Pad 3.

Vem ska ha den i bagen?

Medelgolfaren som fajtas med en bångstyrig slice. Kan exempelvis vara nybörjaren som söker en lämplig instegsdriver eller den något äldre spelaren som gärna välkomnar den extra höjd och fart som klubbans lätta totalvikt kan bidra med. 

Vad säger vi?

Rejält med offset? Japp!
Ett stängt klubbhuvud i uppställningen? Jajemensan!
En upprätt lievinkel? Det vet du!
Ja, detta är en klubba som verkligen skapats med en primär uppgift i åtanke: att mildra din slice. Och detta gör den med glans. Att framställa den som det garanterade och totala botemedlet mot denna mindre önskade skruv kan vi inte riktigt göra. Men när vi låtit en bredare skara spelare slå den framför TrackMan är det tydligt att en hel del av dem har mycket att vinna från tee med den rätare bollbana som denna klubba kommer att ge – speciellt för spelare som svingar i trakterna runt 75 till 90 mph där huvudets extra spinn och höjd hamnar rätt.


Golfskolan – se våra instruktionsfilmer:



Text: Eric Franzén • 2022-02-25
UtrustningDriversUtrustningWilson
Scroll to Top