Titleists nya upgraderade Velocity kommer i fyra, matta färger samt möjligheter till personlig touch // Foto: Titleist

Utrustning

Titleist uppgraderar två modeller

Det kan bli färgglatt i skogarna under 2020 om Titleist får som man vill.

Text: Martin Strömberg • 2020-01-18 Uppdaterad 2020-01-18

Titleist har uppgraderat två av sina modeller och det är inte bara insidan som är annorlunda – nya Velocity kommer i fyra färger och både den och nya Tour Soft går att göra personliga genom tryck och loggor.

Om vi börjar med tekniken så är Velocity en boll som marknadsförs mot spelare som vill ha längd. Den nya uppgraderade modellen har en större uppgraderad LSX-kärna, som enligt företaget ska generera högre utgångshastighet vid fulla slag och låg spinn. Den större kärnan ska samtidigt ge bättre spinn vid kortare inspel.

Den nya sfäriska dimple-designen med 350 åttakantiga nedsänkningar ska dessutom ge en stabilare flykt med ökad längd.

Tour Soft riktar sig som namnet antyder mot spelare som framförallt söker en mjuk känsla.

Den första Tour Soft-modellen kom för två år sedan och den nya uppgraderade 2020-upplagan har byggt vidare på den mjuka känslan och finslipat detaljerna. Man har gjort kärnan, som redan var Titleists största, ännu större och den större kärnan innebar att skalet var tvunget att bli tunnare, vilket sägs ge ännu mer spinn runt greener och vid kortare slag.

Nya Tour Soft har 342 dimples samt en linje utmed namnet på bollen för att hjälpa spelare som vill linjera upp bollen när de puttar.

Gemensamt för både Velocity och Tour Soft är att de går att pimpa ganska rejält efter ägarens egna önskemål. Velocity finns i fyra matta färger: grön, orange, rosa och vit och det går dessutom att få diverse olika tryck och nummer på sina bollar.

Tour Soft kommer att kosta 399 kronor per dussin medan Velocity är en hundralapp billigare.

Båda modellerna kommer att finnas i butik den 7:e februari.


Text: Martin Strömberg • 2020-01-18
UtrustninggolfbollarTitleistUtrustning
Scroll to Top