5de3e77f2f2d9

Utrustning

Drivertest: TaylorMade M6 D-Type

Läs mer om: Svensk Golf säger TaylorMade M6 D-type är konstruerad för att motverka sliceskruv och dessutom göra det lättare att få bollen upp i luften. Topplinjen på klubbhuvudets ovansida har skapats för att träffytan att se mindre stängd ut än vad den i själva verket är. Med mer vikt i hälen blir det lättare

Text: Jesper Johansson • 2019-03-13 Uppdaterad 2019-12-12
Drivertest: TaylorMade M6 D-Type
Svensk Golf säger

TaylorMade M6 D-type är konstruerad för att motverka sliceskruv och dessutom göra det lättare att få bollen upp i luften. Topplinjen på klubbhuvudets ovansida har skapats för att träffytan att se mindre stängd ut än vad den i själva verket är. Med mer vikt i hälen blir det lättare för klubbhuvuet att stängas i nersvingen. TaylorMade menar att D-type-modellen ger 20 meter “draw” jämfört med vanliga M6.

Här kan du läsa om alla drivers i vårt test!

Panelsnacket

HCP 0–5 “Den här är det nästan svårt att missa höger med. Den här håller vad den lovar. Alltså hög flykt och sliceminimering.”

HCP 5–10 “Rakare linjer på kronan än tidigare modeller haft. Det tilltalar mig.”

HCP 18–30 “Den här hjälper mig att hålla emot slicen. Bollen går både rakare och längre tack vare det.”

För vem?

Jämfört med M6 så ger D-Type-modellen runt 1 grad mer stängt blad i träffen. Spridningen ligger cirka 10 meter mer vänster för en högerspelare. Absolut en kandidat att överväga om du kämpar mot en slice.

Så gick årets drivertest till!

Drivertest: TaylorMade M6 D-Type


Text: Jesper Johansson • 2019-03-13
UtrustningDriversTaylorMadeUtrustning
Scroll to Top