Mannen hade knappast räknat med den uppmärksamhet som följde efter en vanlig dag som åskådare // Foto: Getty Images
Följde Tiger – blev viral succé och fick reklamkontrakt
Det kan löna sig att släppa taget om mobilen emellanåt.
En till synes vanlig bild på sociala medier när Tiger Woods slog ett slag under förra veckans PGA Championship gjorde plötsligt en vanlig åskådare till kändis. Medan alla andra åskådare hade sina mobiltelefoner i beredskapsläge stod en man helt lugnt och följde Tiger med en burköl i båda händerna. Ölmärkets marknadsavdelning uppmärksammade bilden och har sedan använt bilden i en reklamkampanj där de tryckt upp T-shirts och andra reklamprodukter.
Joy is living in the moment. Take it from @TheMichUltraGuy…Drop a if you agree. pic.twitter.com/VHIcRD3Siq
— Michelob ULTRA (@MichelobULTRA) May 24, 2022
We found #TheMichelobGuy. As you can imagine, Mark was hard to reach. He proved it’s only worth it if you enjoy it, so we immortalized him with some merch. Grab a tee and rock it at the next golf event for a chance to win some free ULTRA. pic.twitter.com/bfZRo0aQ1w
— Michelob ULTRA (@MichelobULTRA) May 24, 2022
Mannen, som heter Mark, har ännu inte kommenterat händelsen men lär säkert vara nöjd med uppgörelsen.
Golfskolan – se våra instruktionsfilmer:
Text: • 2022-05-28
Nyheter • Nyheter • Tiger Woods