5de4a9a82f60a

Följa

Klassiker får färg

Marknadschefen: "Vi är crazy inom vår bekvämlighetszon!"

Text: Svensk Golf • 2012-10-03 Uppdaterad 2019-12-11

Trenden att låta klädlinjen befinna sig i landet mellan golfbanan och citylivet blir allt mer utbredd. Lyle & Scott är ett klassiskt märke som länge varit tydligr med att det kan vara snyggt och dessat och ändå vara golfigt. Denna trend fortsätter även för det anrika skotska märket, men inför nästa säsong har ledningen valt att slå in på en mer färgglad bana. Färgerna blir klarare och skarpare, framförallt på herrsidan. Damerna har både färre plagg och färre färger att välja mellan.

Färgglad är också den bomullströja som hyllar Greg Normans British Open-seger på Turnberry 1986. Då hade han den gula mönstrade Lyle & Scott-tröjan, som nu fått sin 2013-version i blått, diagonalt mönster.

Lyle & Scott må vara klassiskt, men funktionströjan har klivit in även här och lever vidare i sortimentet inför nästa år. 2013 kommer också lite mer streetinspirerat mode, med den gröna örnen på bröstet. Bland annat finns en hoodtröja, vilket kanske inte vanligen förknippas med märket.

– Man måste ju följa med utvecklingen, även om vi för vår del får ta det lite försiktigt. Vi är crazy inom vår bekvämlighetszon, säger Ted Jöhncke, marknadschef i Sverige.


Text: Svensk Golf • 2012-10-03
FöljaBloggarGolfkläderLyle & ScottUtrustning
Scroll to Top