5de4193a24518
Golfklubbens nya drag – byter logotyp
Inför 2018 byter Sölvesborgs GK utseende – rent logomässigt.
När Golf Digest i nummer 7/2017 rankade Sveriges 50 bästa golfbanor hamnade Sölvesborgs GK på 25:e plats.
Så här löd motiveringen:
“Allt var inte bättre förr” lyder klubbens eget budskap. Och visst. Sune Linde var på rätt spår när de 18 hålen mejslades fram i tallkorridorerna framför kusten. Men det är först efter Christian Lundins uppgraderade bunkersättning som potentialen i råmaterialet börjar uppfyllas – både rent estetiskt och speltekniskt”.
Inför säsongen 2018 satsar Sölvesborgs GK, som grundades 1988, på att byta logotyp.
Tallkotten ska fungera som symbol för den natursköna miljön. Arbetet med att ta fram den nya grafiska profilen har pågått i ett år.
– För Sölvesborgs Golfklubb är den här förändringen ett strategiskt viktigt beslut för framtiden. Nu ska vi fortsätta utveckla golfklubben till något riktigt bra, säger Mikael Bengtsson, styrelseordförande på Sölvesborgs Golfklubb.
Golfklubben har blivit ett av Sölvesborgs kommuns mest besökta platser och under 2017 hade anläggningen 100 000 besökare.
– Förändringen kommer att göras succesivt och fram till slutet av maj kommer vi att synliggöra den nya profilen med allt från flaggor till inredning, säger Kristian Olsson, klubbchef på Sölvesborgs Golfklubb.
Text: CM Hellsten • 2018-03-01
Artiklar • Sölvesborgs GK • Svenska golfbanor