5de4795d6f7cb

Utrustning

Callaways landslagsavtal värt 3 miljoner kronor

Svenska Golfförbundet byter leverantör av utrustning till landslaget, Swedish Golf Team. Callaway är nu officiell partner till SGF.

Text: CM Hellsten • 2016-03-22 Uppdaterad 2016-03-22

Det är Callaway som från och med 2016 tar över stafettpinnen från Taylor Made och blir leverantör av utrustning som klubbor, bollar, bagar, handskar och skor.

Avtalet gäller i tre år och har ett marknadsvärde på cirka en miljon kronor årligen.

Det framgår av ett pressmeddelande från SGF.

“Kommer att bidra till golfsportens utveckling framför allt av våra svenska golftalanger”

– Callaway är ett starkt och erkänt golfvarumärke som kommer att bidra till golfsportens utveckling framför allt av våra svenska golftalanger. Callaway har en professionell organisation och ett brett sortiment av högkvalitativa produkter som möter våra utrustningsbehov inom junior- och landslagsverksamheten, säger Anders Dalered, marknadschef på Svenska Golfförbundet.

Neil Howie, vd för Callaway EMEA, säger:

“Chrome Soft kommer att vara den officiella bollen för Swedish Golf Team”

– Callaway har en stark historia av att satsa på golf i Sverige genom spelare som Annika Sörenstam och mer nyligen spelare som Henrik Stenson, Kristoffer Broberg och Alex Norén. Det nya samarbetet är en fortsättning på den investeringen genom att hjälpa golfare på alla nivåer att bli bättre. Chrome Soft kommer att vara den officiella bollen för Swedish Golf Team, och vi ger spelarna möjlighet att spela en tourboll som för närvarande skördar stora framgångar i golfvärlden.

Boeings högtflygande planer


Därför spelar Tom Watson på en ”fotboll”


Text: CM Hellsten • 2016-03-22
UtrustningBagarCallawayUtrustning
Scroll to Top