5de48caf5ffa6
Breddning hos Daily
Superkjolar, rosa och en betydligt sportigare linje än tidigare.
Daily Sports jobbar med att bredda varumärket och rullar inför 2015 ut en betydligt sportigare linje än tidigare.
– Det blir mycket rosa som sticker ut, men vi satsar också på att bevara det klassiska. På så sätt tror vi att vi kan fortsätta tilltala vår kärnkund i spannet mellan 45 och 60 år, men samtidigt hitta nya konsumenter nedåt i åldrarna, säger Sofie Rispling på Daily.
Dessutom för konfektionsföretaget in golfdetaljer, som dimplemönster från en boll, in på vissa plagg.
– Det känns lite kul att låta golfen gå som ett tema i kläderna. Men vi har också kvar Dailys egna detaljer som vingarna, säger Rispling.
Något särskilt plagg som du vill slå ett extra slag för inför 2015?
– Jag gillar superkjolen Magic. Inga knappar eller dragkedjor, utan du drar bara på dig den. Vi lanserade den i fjol och tror mycket på den till nästa år.
Text: Svensk Golf • 2014-10-03
Utrustning • Daily Sports • Golfkläder • Utrustning