Commercial Bank Qatar Masters – Day One
Pieters kreativa försäljningstaktik
Thomas Pieters är sugen på att fylla på bankkontot. Belgaren har via brodyr visat var sponsorer kan synas framöver.
Golfproffsens bagar är inte bara en plats för golfklubbor. Den agerar också som en reklampelare.
I princip samtliga golfproffs har sitt namn broderat på sina stora bagar men där under finns en yta för sponsorer att synas.
Thomas Piters är nu på jakt efter just en sådan sponsor och hans sätt att väcka intresse är kreativt.
På bagen han använder under veckans Maybank Championship står det “till salu” på engleska, holländska och japanska.
The best piece of marketing I’ve seen in a while! @EuropeanTour @Thomas_Pieters @maybankchampion pic.twitter.com/cb3UuhLOYV
— Jamie Gough (@jamiegoughgolf) 19 mars 2019
Thomas Pieters har varit golfproffs sedan 2013. Den här veckan är han i Malaysia och har inlett starkt.
Text: Jesper Johansson • 2019-03-22
Tournytt • 19:e hålet • European Tour • Thomas Pieters