Accushnet omorganiserar på nytt och har anställt Rikard Blomstrand som ny Nordenchef. Foto: Maja Blomstrand

Spela

Blomstrand gör comeback – hos Titleist och FootJoy

Utrustningsjätten Accushnet omorganiserar igen. Då kommer en gammal profil tillbaka till golfbranschen. – Det här ska bli en härlig utmaning. Det är roligt att vara inne i golfen igen, säger Rikard Blomstrand.

Text: Tobias Bergman • 2013-06-20 Uppdaterad 2013-06-20

Chefskarusellen bland utrustningsgiganterna inom Sverige fortsätter att snurra. Nu är det Acushnet (med varumärkena FootJoy, Titleist och Pinnacle) som omorganiserar på nytt – bara ett drygt år efter den senaste rockaden.

Acushnet har valt att skapa fyra distinkta regioner inom Europa och som ett led i detta har en ny övergripande Nordenchef tillsatts. Valet föll på en gammal profil från golfbranschen. Rikard Blomstrand har tidigare jobbat med varumärken som Spaldiing, Top Flite, Callaway och Stadium Golf men lämnade golfbranschren för några år sedan till förmån för Euroflorist.

Men nu återvänder han alltså.

– Det känns smickrande, roligt och man känner sig faktiskt lite småstolt över att bli utvald. Titleist och FootJoy är ju två fina varumärken som jag ser mycket fram emot att arbeta med, säger Blomstrand.

Vad tror du att du kan tillföra?
– Jag har förstås en hel del erfarenhet. Sedan tror jag också att jag kan ta med mig mycket entusiasm och energi i mitt ledarskap. Jag känner mig riktigt peppad för en comeback, säger Rikard Blomstrand som tillträder sin nya tjänst i augusti.

Innan dess väntar bland annat RM-spel i Far & Son, där han tidigare har vunnit tillsammans med sonen Christofer som är en lovande spelare på Nordea Tour.


Text: Tobias Bergman • 2013-06-20
SpelaUtrustning
Scroll to Top