Foto: FootJoy

Spela

FootJoy släpper klädkollektion

I vår lanserar FootJoy sin nya klädkollektion i Sverige. Allt från pikéer och lammullströjor till strumpor och skärp. – Tanken är att det ska vara plagg som du kan använda både på banan och utanför, säger Mikael Palmqvist på FootJoy.

Text: Oskar Åsgård • 2013-02-26 Uppdaterad 2013-02-26

FootJoy har länge erbjudit både vind- och regnkläder, men nu expanderar de in på klädmarknaden. I vår kommer den nya klädkollektionen till Sverige.

– Det känns spännande, vi har redan sett framgångar i USA och Storbritannien där klädkollektionen släpptes i fjol. Tanken är att det ska vara plagg som du kan använda både på banan och utanför, säger Mikael Palmqvist på FootJoy.

Kläderna marknadsförs under FootJoys nya slogan “The Mark of a Player” och på touren bärs kläderna av bland andra George Coetzee, Anders Hansen, Ricardo Santos och Bernd Wiesberger.

Klädkollektionen består av linjerna Cove, Discovery, Harbour och Horizon, som alla går i olika färgskalor, samt Essentials som innehåller ett antal plagg av baskaraktär. I Essentialslinjen finns dessutom ett antal damplagg, medan övriga linjer består av herrkläder. Förutom standardpassformen erbjuds vissa plagg i en tajtare passform, kallad Athletic Fit.

– Tack vare fyra olika kollektioner och två passformer hoppas vi kunna tilltala många. Det finns ju faktiskt väldigt få utpräglade golfmärken som också gör kläder, det är ju snarare sportföretagen som klivit in på golfmarknaden. Här vill vi täppa till ett hål, säger Palmqvist.

Prismässigt kostar pikétröjorna från 549 kronor, byxorna från 795 kronor och tröjor för 895 kronor (lammull) och från 1 095 kronor för tröjor i merinoull.

Kläderna kommer att säljas i shoppar som ligger i anslutning till banor och finns i ett 80-tal svenska butiker runtom i landet till våren.


Text: Oskar Åsgård • 2013-02-26
SpelaUtrustning
Scroll to Top