Portugisiska Praia D’El Rey är en av platserna som ingår i Golf Plaisirs utbud. Foto: Golf Plaisir

Leva

Golf Plaisir tar över Golfstore Travel

Sedan 1 maj ingår Golfstore Travel i Golf Plaisir-koncernen som är Nordens största arrangör av golfresor.

Text: CM Hellsten • 2014-05-14 Uppdaterad 2014-05-14

Golfstore är Skandinaviens största inköpsorganisation med 114 golfbutiker runt om i landet och dessutom finns anslutna shoppar även i Danmark och Norge. Golfstore har även haft en avdelning som sålt pro-resor till sina medlemmar.
Golf Plaisir är Nordens största arrangör av golfresor med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Nu har Golfstore valt att satsa på kärnverksamheten och Golf Plaisir har tagit över den reserelaterade delen.
– Styrelsen och den verkställande ledningen är övertygade om att detta är den bästa vägen framåt för Golfstore. Två starka samarbetspartners ger ännu bättre konkurrenskraft. Att göra resor med medlemmar stärker klubbkänslan och bygger relationer som på sikt ökar den enskilde Golfstore-prons förtjänster, säger Lars Thonning, Golfstores vd.

Peter Browall innehar samma befattning på Golf Plaisir. Så här kommenterar han nytillskottet:
– Tillsammans blir vi i särklass störst på proresor och storleken blir viktigare och viktigare inom resebranschen. Det krävs volym för att kunna garantera flyg och få bästa möjliga priser och starttider. Genom att Golfstore Travel numera är en del av Golf Plaisir får vi kompetent personal som kommer att vara en viktig del i att behålla befintliga Golfstorekunder samt etablera nya. En Golfstoreansluten klubb är inte tvingad att åka med oss utan vi måste presentera ett bra program, vara konkurrenskraftiga och tillföra mervärden. Det här ger oss också en bra grund av utveckla proreseverksamheten i Danmark och Norge.

Hur stor efterfrågan är det på pro-resor?
– Det är ett växande segment. En tränare som driver en shop får genom pro-resorna under off-season möjligheten att tillbringa tid tillsammans med sina kunder, ge lektioner och förbereda golfarna inför säsongsstarten. Det innebär att pron kommer att sälja mer lektioner och mer utrustning eftersom man bygger upp ett förtroende under resan. Dessutom är det väldigt socialt och trevligt, säger Peter Browall.


Text: CM Hellsten • 2014-05-14
LevaNyheter
Scroll to Top