5de497bdd4262

Följa

Koch satsar på klassisk stil

Text: Svensk Golf • 2010-09-28 Uppdaterad 2010-09-28
Bild 1131102

Ull, stickat, naturliga material och svensk kvalitet. Det är vad Ivanhoe vill förmedla till de svenska golfarna, eller snarare till de svenska klädkonsumenterna generellt.

– Det är ju inte ett renodlat golfmärke. Det är kläder man kan ha på sig i alla sammanhang, men som också funkar bra att spela golf i, säger Carin Koch, tourproffset som nu både spelar tävlingar och sedan några år tillbaka också designar kläder.

Själv gillar hon både den syrenfärgade västen hon själv har på sig, och den rosa ulltröjan som släpps till 2011. En tröja som ser ut att passa utmärkt för årstiden.

Hennes egen klädlinje Carin K är lite mer nedtonad färgmässig och blandar klassiska snitt med funktionella material, det är chinos, svart och vitt, toppar med puffärmar, sidenband som dekoration och den nya loggan i lite glittrigare stil.

– Vi började rita på kollektionen redan för ett år sedan, men blev klara med den i våras, säger Koch och visar upp ett par svartvitrutiga capri-byxor.

För företaget är Koch guld värt som ansikte utåt, enligt ägaren Göran Göthager. Det gäller att sticka ut i branschen, och med henne ute på touren i Ivanhoes kläder väcker det intresse för det svenska märket.

– Hon har bra smak och är intresserad. Dessutom är hon en bra dörröppnare för oss i förhållande till konkurrenterna, säger Göthager, som är en av sönerna till grundaren Martin.
/Karin Klarström


Text: Svensk Golf • 2010-09-28
FöljaBloggar
Scroll to Top